czwartek, 4 października 2018

Kościół N.M.P. w Norymberdze






Kościół Najświętszej Marii Panny (Frauenkirche) to świątynia gotycka w Norymberdze w Bawarii.. Została ufundowana przez Karola IV Luksemburskiego - króla Czech i Niemiec...  Kościół zbudowany z piaskowca a jej  architektem był Peter Parler...  Frauenkirche znajduje się w samym sercu Starego Miasta i została zbudowana na fundamentach synagogi... Podczas reformacji kościół służył jako kościół ewangelicki... 

Od 1816 roku jest parafialnym kościołem katolickim... Podczas drugiej wojny światowej został poważnie zniszczony... Ocalała jego fasada z przepięknym portalem, północna i południowa  ściana...

Ołtarz główny został stworzony w 1445 roku przez nieznanego mistrza...  Jest uważany za najważniejsze świadectwo malarstwa panelowego... Ten kościół jest dziełem sztuki  i świadkiem wiary naszych przodków...










9 komentarzy:

  1. Piękna. Ciekawe co i niej piszą w podręcznikach architektonicznych bo na moje oko to zarówno dobór materiałów jak i forma jedno wieżowa ti nadal duch romański. Zresztą proporcje też bardziej przypominają Akwizgan niż Reims...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna budowla sakralna, jestem pod wrażeniem. Niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  3. On todella kaunis kirkko.
    Kiitos Maria ihanista, mielenkiintoista kuvista.
    Mukavaa syksyä sinne teille.

    OdpowiedzUsuń
  4. W Norymberdze nie będę, dlatego z podziwem patrzę na fantastyczne zdjęcia i te trafnie uchwycone detale, jesteś w tym mistrzynią. Dziękuję temu mojemu przewodnikowi.
    Zasyłam pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello dear LUCIA!
    Amazing building with fantastic architecture, thank you for sharing Lucia!
    Beautiful Sunday and a light week I want you!
    I hug you and thank you for visiting!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak gotyckie kościoły! Zawsze robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń